Projekt uczniów klas 6A i 6E – PLANSZÓWKA Z „HOBBITEM”

 


Jak zaangażować uczniów do powtórzenia treści lektury? I czy można tę czynność wykonać w taki sposób, by uczniowie się przy tym świetnie bawili? Okazuje się, że z pomocą może przyjść wykorzystanie pomysłu na… starą, dobrą planszówkę.

Uczniowie klas 6A oraz 6E mieli za zadanie przygotować grę planszową w oparciu o treść lektury obowiązkowej „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R.R. Tolkiena. Był to projekt podsumowujący pracę nad lekturą.

Każda z propozycji powinna posiadać planszę, karty z zagadkami i pytaniami związanymi z treścią lektury, pionki oraz instrukcję. Wszystkie prace okazały się rewelacyjnie wykonane, a uczniowie podczas lekcji języka polskiego mogli zagrać w planszówki wykonane przez swoich kolegów.

Serdecznie polecam ten sposób na podsumowanie pracy z lekturą - uczniowie są zaangażowani zarówno w tworzenie gier oraz podczas zajęć, kiedy mogą zmierzyć się ze sobą, powtarzając tym samym treść lektury.













By wpleść plastyczne działania, bez których nie wyobrażam sobie pracy na lekcjach języka polskiego - podczas prezentowania postaci lektury "Hobbit, czyli tam i z powrotem" uczniowie mieli za zadanie narysować w zeszycie swoją ulubioną postać. Krótki czas przeznaczony na ten fragment lekcji zaowocował pięknymi pracami. 

Przyznacie, że wyobraźnia uczniowska nie zna granic...







Komentarze