Jak zaangażować uczniów do powtórzenia treści lektury? I czy można tę czynność wykonać w taki sposób, by uczniowie się przy tym świetnie bawili? Okazuje się, że z pomocą może przyjść wykorzystanie pomysłu na… starą, dobrą planszówkę.
Uczniowie klas 6A oraz 6E mieli za zadanie przygotować grę planszową w oparciu o treść lektury obowiązkowej „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J. R.R. Tolkiena. Był to projekt podsumowujący pracę nad lekturą.
Każda z propozycji powinna posiadać planszę, karty z zagadkami i pytaniami związanymi z treścią lektury, pionki oraz instrukcję. Wszystkie prace okazały się rewelacyjnie wykonane, a uczniowie podczas lekcji języka polskiego mogli zagrać w planszówki wykonane przez swoich kolegów.
Serdecznie polecam ten sposób na podsumowanie pracy z lekturą - uczniowie są zaangażowani zarówno w tworzenie gier oraz podczas zajęć, kiedy mogą zmierzyć się ze sobą, powtarzając tym samym treść lektury.
Przyznacie, że wyobraźnia uczniowska nie zna granic...
Komentarze
Prześlij komentarz