Obraz własnej osoby


Zarówno dorosłym, a szczególnie dzieciom i młodzieży bardzo trudno mówić o sobie. Odpowiedzi na pytania:

  • jaki/jaka jestem?
  • jak wyglądam?
  • jaki jest mój charakter?
  • jakie są moje potrzeby?
pozwalają przyjrzeć się bliżej samemu sobie. By ułatwić poznawanie siebie, odszukać lub zauważyć to, czego nie dostrzegaliśmy, pomocna może stać się karta pracy, którą można wykorzystać podczas lekcji wychowawczej, zajęć terapeutycznych a także na lekcjach języka polskiego, podczas omawiania lektury, gdy skupiamy się na bohaterach literackich.


Poniżej zamieszczam kartę, którą można pobrać w formacie pdf:

I jeszcze ciekawostka - powyższa karta jest odświeżoną po latach wersją mojej pierwszej pracy myślograficznej. To ona jest moim debiutem w przepastnych otmętach Internetu - przełamałam się i ponad dwa lata temu zamieściłam ją na jednej z grup nauczycielskich w mediach społecznościowych. I tu zatrzymam się na chwilę, by zwrócić szczególną uwagę na to, by znaleźć w sobie odwagę, wyzbyć się wewnętrznego krytyka i wyjść ze swojej strefy komfortu. Publikujcie swoje prace, teksty.
I najważniejsze - każdy z nas powinien pamiętać tym, by PORÓWNYWAĆ SIĘ DO SIEBIE Z WCZORAJ...


Pozdrawiam
M. G.

Komentarze