RECYKLING NA POLSKIM, CZYLI KAŻDY MOŻE BYĆ POETĄ


Kiedy podstawa programowa w klasie ósmej już dawno została zrealizowana (ufff...), egzaminy są przeszłością, wreszcie można zacząć żyć pełną polonistyczną piersią.
Dziś wykorzystałam pomysł recyklingu gazet, którym daliśmy nowe, poetyckie życie, czerpiąc inspiracje ze strony WYCINKI W TERMOSIE (https://www.facebook.com/wycinkiwtermosie/).

Co jest potrzebne? Gazety, nożyczki, klej oraz kartki. Uczniowie otrzymują czasopisma i instrukcję, by z nagłówków, tytułów, lidów (czyli z fragmentów gazet, które zapisane są większą czcionką) wybrali takie wyrazy, które ułożą w krótki tekst - poetycki, filozoficzny, satyryczny lub ironiczny. Oczywiście, poprosiłam uczniów, by odszukali stronę na Facebooku i zapoznali się z przykładami tekstów tam zamieszczonych.
Co ciekawe, w pracę zaangażowani byli wszyscy, nikt nie chciał wyjść na przerwę, nawet gdy zadzwonił dzwonek.

Dumna jestem z miniatur poetycko-filozoficznych moich ósmoklasistów, które zaprezentowaliśmy w formie wystawy. Uczniowie odczytywali teksty, ich zadaniem był wybór najlepszego. Typów było wiele.
Zachęcam do skorzystania z takiej formy zabawy słowem. Kreatywność uczniowska nie zna granic, a kto wie, może wśród naszych podopiecznych kryją się przyszli poeci?
Na pewno powtórzę te lekcję w pozostałych klasach ósmych i już nie mogę się doczekać efektu - kolejnych WYCINKÓW Z TERMOSU  moich podopiecznych.

WYCINKI Z TERMOSU klasy 8A:
































Komentarze